3 tips: Sådan kan din virksomhed gratis få luft under vingerne

håndtryk

Hvis du har en lille virksomhed og er selvstændig, så er der ikke altid luft i budgettet til virkelig at skabe en masse forretning. Hvis du vil løfte dig selv og give din virksomhed luft under vingerne, så læs med her.

De følgende 3 tips fortæller dig nemlig, hvordan du helt gratis kan skabe positiv omtale og opmærksomhed. For små firmaer er hver eneste øre meget værd, og med lidt ekstra arbejde kan du få flere kunder uden problemer.

Google My Business

Google My Business er Googles svar på De Gule Sider. Her kan du registrere dit firma og skrive de informationer ned, dine kunder kunne have brug for – og så er det helt gratis.

Google My Business gør dig lettere at finde, og det hjælper din forretning med at blive synlig. Når nogen finder dig på nettet, skal der ikke være tvivl om, hvor du har adresse eller hvordan du kontaktes ved spørgsmål.

Du kan nemt læse mere om, hvad Google My Business helt præcis gør, forskellige steder på nettet. Det korte af det lange er, at det er et gratis værktøj, der øger din synlighed og gør dig nemmere at kontakte.

google

Sociale Medier

Sociale medier er i dag alfa og omega, når det kommer til reklame. Især som selvstændig er det nemt at kommunikere med din kundebase, så længe du husker at holde en professionel tone og være forsigtig med, hvad du skriver ud.

Dine firmaprofiler bør undgå kontrovers, men du kan bruge dem til at vise smugkig om bag scenen. Hvordan bliver dine produkter fremstillet? Hvordan fungerer en almindelig arbejdsdag? Vis, hvor meget du ligger i det, du laver. Du kan dele succeshistorier og de knap så fantastiske tider, og sådan kan dine kunder se dig som et individ, ikke bare et firma.

Alt efter din målgruppe skal du se efter forskellige sociale medier. Facebook er for den ældre generation, mens Instagram er for den yngre. Sociale medier kræver lidt tilvænning og arbejde, men når først du er kommet ind i rutinen, bliver det en smal sag!

Events og omtale

Hvis du har mulighed for det, kan du deltage i eller arrangere events, som skaber omtale i dit lokalområde. Hvis du er producent og laver små genstande, kan du kontakte messer og høre, om du kan bidrage til gaveposer.

Tilbyder du en service, og har du en fysisk beliggenhed, folk kan besøge, kan du invitere til grillfest om sommeren eller vinterhygge om vinteren. På den måde kan folk komme og se, hvad du laver, og du kan kommunikere med folk på et personligt niveau.

Det kan også være en fordel at indgå et samarbejde med andre firmaer, så I kan dele hinandens kundebase. Der er mange gode muligheder, og det gælder om at tænke ud af boksen, når det kommer til promovering og gratis reklame.

Events koster selvfølgelig lidt, men du kan sagtens holde prisen nede ved at være kreativ og udnytte de ressourcer, du har til rådighed.